- Mottatte takk 0
Skal den aldri bli driftssikker min MGA?
- Bent Abrahamsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
8 år 10 måneder dager siden #5233
av Bent Abrahamsen
Skal den aldri bli driftssikker min MGA? opprettet av Bent Abrahamsen
Hei og hei.
På tur i dag, med dama ved siden og strålende sol på vei til Blåfargeverket, begynte MGAen å fuske. Hørtes ut som om den gikk på to sylyndere, og så stoppet motoren. Med skiftenøkkel :oops: ! åpnet jeg flotørkammerne, og sjekket om der var bensin i disse. Det var det- jeg dro på starteren og motoren startet og gikk fint- i en kilometer. Samme problem, hørtes ut som den gikk på to sylindre. Banket forsiktig både på bensinpumpe og flotørkammre, tenkte at nåleventilen hadde hengt seg opp. Startet og alt var greit i ca en kilometer. Slik har vi humpet oss hjem, motoren her stoppet ca 10 - 12 ganger. Det vil si- den siste mila har motoren ikke stoppet, men der har vært kraftig fusking- ikke jevnt, men med ulike mellomrom.
Det her nylig vært montert inn ny 123fordeler og den er stillet inn forskriftsmessig. Bilen er en MGA 1962 og har SU forgassere
Har noen forslag til hva årsaken kan være?
På tur i dag, med dama ved siden og strålende sol på vei til Blåfargeverket, begynte MGAen å fuske. Hørtes ut som om den gikk på to sylyndere, og så stoppet motoren. Med skiftenøkkel :oops: ! åpnet jeg flotørkammerne, og sjekket om der var bensin i disse. Det var det- jeg dro på starteren og motoren startet og gikk fint- i en kilometer. Samme problem, hørtes ut som den gikk på to sylindre. Banket forsiktig både på bensinpumpe og flotørkammre, tenkte at nåleventilen hadde hengt seg opp. Startet og alt var greit i ca en kilometer. Slik har vi humpet oss hjem, motoren her stoppet ca 10 - 12 ganger. Det vil si- den siste mila har motoren ikke stoppet, men der har vært kraftig fusking- ikke jevnt, men med ulike mellomrom.
Det her nylig vært montert inn ny 123fordeler og den er stillet inn forskriftsmessig. Bilen er en MGA 1962 og har SU forgassere
Har noen forslag til hva årsaken kan være?
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Truls Sundt
- Avlogget
- Banned
-
Less
Mer
8 år 10 måneder dager siden #5234
av Truls Sundt
Besvart av Truls Sundt i emne Skal den aldri bli driftssikker min MGA?
Sjekk om bensinpumpen leverer. Kobl på en slange etter pumpen og se om den leverer ok. Det kan være rusk i tilbakeslags ventilene i pumpen eller at den suger falsk luft i sugerøret pga korrosjon. Dette er selvfølgelig gjetninger.
- Are Wang
- Besøkende
-
8 år 10 måneder dager siden #5235
av Are Wang
Besvart av Are Wang i emne Skal den aldri bli driftssikker min MGA?
Hei..
Har du gammel bensintank ? det kan ligge rustflak som legger seg på innsuget av røret i tank . Når du stopper "slepper " det seg løst og den før suget opp bensin igjen..
Har du gammel bensintank ? det kan ligge rustflak som legger seg på innsuget av røret i tank . Når du stopper "slepper " det seg løst og den før suget opp bensin igjen..
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
8 år 10 måneder dager siden #5236
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne Skal den aldri bli driftssikker min MGA?
Skiftet du coil når du monterte 123 fordeleren? En defekt coil kan føre til slik oppførsel som du har. Kan også være feil i tennpluggkabler eller en tennplugg. Ellers har jeg vært borte i flere tilfelle med gamle bensintanker hvor tanksilen tetter seg slik Are beskriver, men da burde det ikke vært bensin i flottørkamrene.
- Bent Abrahamsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
8 år 10 måneder dager siden #5240
av Bent Abrahamsen
Besvart av Bent Abrahamsen i emne Skal den aldri bli driftssikker min MGA?
Hei Kjell. Ja, jeg kjøpte både fordeler 123, pluggkabler og sportscoil fra deg her i våres. Nå har jeg byttet både bensintank og ny pumpe selv om pumpen som satt der var helt i orden. Takk for din kunnskap og interesse.
- Bent Abrahamsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
8 år 10 måneder dager siden #5241
av Bent Abrahamsen
Besvart av Bent Abrahamsen i emne Skal den aldri bli driftssikker min MGA?
Hei. Tanken var nok gammel. Nå har jeg byttet både tank og satt inn ny pumpe. Bør få litt hjelp av noen kunnskapsrike på SU forgasser til rengjøring og justering. Takk for interessen og gode råd. Hilsen Bent
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.205 sekunder