For feit blanding på tomgang H4 forgassere.
- Georg Erik Olsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 3 dager dager siden #3272
av Georg Erik Olsen
For feit blanding på tomgang H4 forgassere. opprettet av Georg Erik Olsen
Motoren har for høy co på tomgang (12%)med dysene skrudd helt inn, motoren går også veldig ujevnt opp til ca 1500 omdreininger.
Fløttørgaffel er riktig justert, forgassere ikke slitt i aksler, dyser, nåler osv.
Det er uorginale flottører(messing) fra Moss.
Er det noen som vet høyden på de originale flottørene?
Fløttørgaffel er riktig justert, forgassere ikke slitt i aksler, dyser, nåler osv.
Det er uorginale flottører(messing) fra Moss.
Er det noen som vet høyden på de originale flottørene?
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
11 år 3 dager dager siden #3274
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne For feit blanding på tomgang H4 forgassere.
Det er ikke riktig at flottørnålene skal være skrudd helt inn så det man mistenker er at vacuumstemplene ikke går helt i bunnen. Skru ut demperne på toppen av forgasserne og løft med fingrene stemplene helt opp og slipp. Stemplene skal da gli ganske raskt ned og treffe bunnen med et hørbart "klonk". Om de ikke gjør det er dette antagelig årsaken til problemene dine. Løs den store mutteren som sitter mellom dysemutteren og forgasserhuset. Press stemplene helt ned. Dette vil justere dyserøret da dette har litt sideveis klaring slik at nålene blir sentrert i dysene. Skru til mutteren mens du holder stemplene nedpresset og test stempelbevegelsen på nytt. Det kan være nødvendig å gjøre dette et par ganger før stemplene faller slik de skal.
Det er også viktig at balansen i innsuget mellom forgasserne er likt slik at begge forgasserne suger like mye luft, men dette har du kanskje justert?
Det er også viktig at balansen i innsuget mellom forgasserne er likt slik at begge forgasserne suger like mye luft, men dette har du kanskje justert?
- Georg Erik Olsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 2 dager dager siden #3283
av Georg Erik Olsen
Besvart av Georg Erik Olsen i emne For feit blanding på tomgang H4 forgassere.
Takker for svar.
Stemplene "klonker", har sentrert på nytt sånn i "tilfelle", men ingen endring, nålene er montert riktig, ingen luftlekkasjer, tatt kompresjonstest som er innafor verdier, tenning er der den skal. Flottørgaffel riktig justert. Symptomet tyder på forgasseproblem, men hvor?
Stemplene "klonker", har sentrert på nytt sånn i "tilfelle", men ingen endring, nålene er montert riktig, ingen luftlekkasjer, tatt kompresjonstest som er innafor verdier, tenning er der den skal. Flottørgaffel riktig justert. Symptomet tyder på forgasseproblem, men hvor?
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
11 år 2 dager dager siden #3286
av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne For feit blanding på tomgang H4 forgassere.
Har du sjekket pakningene mellom forgasser og luftfilter? Disse skal ha hull som flukter med de små hullene i forgasserhuset. Har både opplevd at disse pakningene var satt opp ned og også at det var montert uoriginale luftfiltere uten hull. Også noen som har brukt feil pakninger uten hull.
Har du også sjekket at nåleventilene for flottørene virkelig tetter som de skal? Hjelper jo ikke om flottørhøyden er korrekt om nålene ikke stenger. Jeg har den senere tid konsekvent skiftet ut nåleventiler med de moderne kuleventilene "Grose Jet" da jeg finner disse langt mer driftssikre.
Lykke til videre. Om du finner løsningen, legg den gjerne ut på forumet. Det kan hjelpe andre
Har du også sjekket at nåleventilene for flottørene virkelig tetter som de skal? Hjelper jo ikke om flottørhøyden er korrekt om nålene ikke stenger. Jeg har den senere tid konsekvent skiftet ut nåleventiler med de moderne kuleventilene "Grose Jet" da jeg finner disse langt mer driftssikre.
Lykke til videre. Om du finner løsningen, legg den gjerne ut på forumet. Det kan hjelpe andre

- Georg Erik Olsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 1 dag dager siden #3289
av Georg Erik Olsen
Besvart av Georg Erik Olsen i emne For feit blanding på tomgang H4 forgassere.
Pakninger forgasser luftfilter ok.
Nåler til flottører ok.
Ang Grose Jet så har jeg forsøkt tre ulike batcher, felles for alle var stor treghet i kulene. De matte ha høyere trykk enn det flottørene ga for å stenge bensintilførselen. Bruker nå nåler med vitontupper, de fungerer som de skal så ingen problem der.
Har snoket litt på det store internettet og kom over en side med en med tilsvarende problem. Der var løsningen å bytte øvre og nedre korkpakninger på dysene. Jeg ser ikke helt sammenhengen men gir det et forsøk.
Nåler til flottører ok.
Ang Grose Jet så har jeg forsøkt tre ulike batcher, felles for alle var stor treghet i kulene. De matte ha høyere trykk enn det flottørene ga for å stenge bensintilførselen. Bruker nå nåler med vitontupper, de fungerer som de skal så ingen problem der.
Har snoket litt på det store internettet og kom over en side med en med tilsvarende problem. Der var løsningen å bytte øvre og nedre korkpakninger på dysene. Jeg ser ikke helt sammenhengen men gir det et forsøk.
- Kjell Hagen Nilsen
- Besøkende
-
11 år 1 dag dager siden #3291
av Kjell Hagen Nilsen
Å sjekke korkpakningene var mitt neste forslag. Messingskivene som ligger hhv. over øvre og under nedre korkpakning er koniske på den ene siden. Viktig at konen ligger mot korken. Pass også på at korken ligger i litt tynn olje natten over før du monterer de. Fortsatt lykke til, du finner nok løsningen til slutt.
Forøvrig rart du har hatt problemer med kuleventilene. Jeg har solgt ganske mange sett av disse og montert mange selv og ikke hatt noen reklamasjon eller problemer som kan relateres til trege kuler.
Forøvrig rart du har hatt problemer med kuleventilene. Jeg har solgt ganske mange sett av disse og montert mange selv og ikke hatt noen reklamasjon eller problemer som kan relateres til trege kuler.
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.257 sekunder