GRILL TIL MGA

• Halvor Asland
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 7 måneder dager siden #2067 av Halvor Asland
GRILL TIL MGA opprettet av Halvor Asland
Hei

Mitt MGA prosjekt har igjen fått luft under vingene etter mange år i dvale. Nå som rammen er i boks, er det karosseriet som er neste. For meg er 2 ting kritisk på MGA; overgangen mellom framskjerm-dører-bakskjermer samt tilpasning av grillen mot karosseriet. Hva gjelder sistnevnte problem angrer jeg idag på at jeg avstod min originale grill til et klubb-medlem som hadde fått en frontskade. Ryktene jeg hører idag, er at de reproduserte grillene passer dårlig. Samtidig sier noen rykter av de beste grillene leveres av MOSS i USA?? Uansett føler jeg at det er viktig at den som skal ta karosseriet mitt, sørger for at karosset og grillen passer hverandre uten store gliper.

Noen som mhar råd og erfaringer?

halvor

Vedlegget ble ikke funnet

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Kjell Hagen Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 7 måneder dager siden #2068 av Kjell Hagen Nilsen
Besvart av Kjell Hagen Nilsen i emne GRILL TIL MGA
Det var da en pen og ung utgave (og da tenker jeg ikke på bilen!). Grillene jeg har fått levert fra MOSS England til mine siste restaureringer har alle vært produsert av/for MOSS USA og bare levert via England. Selv om disse hevdes å ha bedre passform enn tidligere passer de ikke særlig godt. Det har vel sammenheng med at bilene opp gjennom årene har fått seg "noen på nesa" og ikke har samme fasongen som de hadde fra fabrikken samt at de som produseres i dag heller ikke har samme fasongen som de hadde i ungdommen (men hvem har nå det?). Det lureste du kan gjøre er å kjøpe inn grillen og levere denne over til karrosserimannen sammen med karrosseriet. Bare husk å gi beskjed om at dette må tilpasses hverandre slik at han ikke gjør mye ferdig basert på dagens fasong og får en Ooohps opplevelse når grillen skal settes på plass. Om du trenger bytte hele nesepanelet har jeg en nese på lager som ble feillevert og som jeg ikke har noen kunde på i øyeblikket. Blir jo da billig.

• Halvor Asland
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 7 måneder dager siden #2069 av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne GRILL TIL MGA
Hei igjen Kjell

Yngre utgave? Det spørs om en regner fysisk eller mental alder??!!??

Jeg tror jeg skal anskaffe en grill først. Min front har fått en liten smell, men tror ikke den er kritisk hva gjelder passform, cross fingers.... Ramma er nå iallefall fin...

• Bernt Haugen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 7 måneder dager siden #2097 av Bernt Haugen
Besvart av Bernt Haugen i emne GRILL TIL MGA
Hei. Har opplevet dette problemet. Under restaurering av min A viste det seg at bilen hadde vært kollidert to ganger med masse skjevheter som resultat. Grillen så imidlertid bra ut og jeg benyttet den som mal under utskifting av neseplaten. Oppretteren slet litt med tilpasningen den gangen og vi trodde det hadde sammenheng med de tidligere skadene. Senere fikk jeg en ny grill som var til overs av en god venn. Heldigvis benyttet jeg en årvåken lakkerer som insisterte på å prøve grillen før lakkering. Det viste seg at den passet så dårlig at jeg valgte å skifte ut neseplaten på nytt.
Bildene viser før og etter første nese-skifte.

• Halvor Asland
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 7 måneder dager siden #2101 av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne GRILL TIL MGA
Hei Bernt

Dette er min bekymring. Min MGA har også fått en skade i fronten som betyr at jeg må bytte radiator duct panel - platen foran radiatoren. Jeg vurderer å kromme opp den gamle grillen istedenfor å kjøpe ny....

:angry:

• Bernt Haugen
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 7 måneder dager siden #2111 av Bernt Haugen
Besvart av Bernt Haugen i emne GRILL TIL MGA
Hei Halvor.
Det viktigste du gjør er å sørge for at den grill du skal benytte passer. Jeg har sansen for gjenbruk og støtter deg der.

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.235 sekunder
Forumløsning av: Kunena