Verksted som kan MGB Kolbotn, Follo EU-kontroll

• Tom Lynga
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
6 år 10 måneder dager siden #6092 av Tom Lynga
Hei alle,

Lenge siden sist jeg var innom her. Min første tur endte med havari nå i Mai. Bensinpumpe tok kvelden. Ble Viking som fraktet meg til et verksted på Kolbotn som jeg hadde brukt tidligere. Dit burde jeg ikke blitt fraktet, har jeg nå erfart !! Måtte skaffe deler selv, kompetanse på gammel engelsk har de ikke.
Nå går i alle fall bilen, men de ville ikke EU-godkjenne pga for høy CO. Aldri hatt det problemet før. Likeså har de brukt 8 timer på å justere forgasser. Bilen gikk fint den, inntil gammel pumpe sluttet å virke.
Bilen har i de 7 årene jeg har hatt den, gått lite. Kan det likevel være lurt å sjekke luftfilter ? Har det påvirkning på CO ? Trodde ikke man målte CO på så gamle biler.
Bilen må godkjennes innen utgangen av Oktober, så det begynner å haste. Noen som kan hjelpe meg ? Anbefale verksted som KAN gammel engelsk ?
Alternativt komme hjem til meg og hjelpe meg ? Betaler godt !

Litt småfortvilet hilsen fra

Tom Lynga

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Rolf Johannesen
  • Besøkende
  • Besøkende
6 år 10 måneder dager siden #6093 av Rolf Johannesen
Besvart av Rolf Johannesen i emne Verksted som kan MGB Kolbotn, Follo EU-kontroll
Jeg tar EU kontroll på min MGB og TF på Holmlia Bilverksted og er fornøyd med oppfølgingen der.
Du kan jo høre med dem, det er uansett ikke langt unna Kolbotn

• Tom Lynga
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
6 år 10 måneder dager siden #6095 av Tom Lynga
Hei igjen,
Da blir det nok Holmlia Bilverksted som vil hjelpe meg med EU-godkjenning. Har snakket med tidligere ansatt som mente det ville gå greit.
Så nå har jeg 2 anbefalinger . Har byttet luftfilter, så da satser jeg på at CO-verdien blir akseptabel.

Hilsen Tom

• Halvor Asland
  • Besøkende
  • Besøkende
6 år 10 måneder dager siden #6096 av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Verksted som kan MGB Kolbotn, Follo EU-kontroll
Hei igjen Tom

Angående bensinpumpe... Vær sikker på at du har fått riktig bensinpumpe. SU lager mange versjoner - noen som sugepumper, noen som trykkpumper, noen for høyt trykk og noen for lavt trykk. SU forgassere tåler ikke for høyt trykk!! For høyt trykk medfører at nivået i flotørkammeret blir høyere og du får fetere blanding som gir høyere CO-verdier...

mvh
Halvor

• Tom Lynga
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
6 år 10 måneder dager siden #6097 av Tom Lynga
Hei og tusen takk for svar !

Første pumpa jeg fikk tilsendt fra Classic auto i Fr. stad ga alt for høyt trykk, og kammeret flommet over. Dam under bilen med bensin. Dette så ikke verkstedet ! Så da jeg skulle hente, oppdaget jeg det. Tlf til MG-Hagen som sendte meg pumpe som sitter i nå. Den har åpenbart et mere normalt trykk. Men, hvordan i huleste skal jeg vite om den er korrekt for min modell ?
Jeg startet med å demontere luftfilter. Disse var fulle av skit. Satt inn 2 nye, enklere utgave, sportsfilter heter det visst.
Nå går den i alle fall pent igjen. CO-verdien kjenner jeg jo selvsagt ikke. Men, den burde vel reduseres med rene filter ?

Hilsen Tom

• Halvor Asland
  • Besøkende
  • Besøkende
6 år 10 måneder dager siden #6098 av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Verksted som kan MGB Kolbotn, Follo EU-kontroll
Skjønner du har gjort deg noen erfaringer allerede Tom...

På våre etter hvert aldrende MG'er, kan en vel aldri være sikker på at delene som er montert er de korrekte... På alle SU bensinpumper skal det henge en metallplate med et nr. Dette nr. begynner ofte med bokstavene "AUD..." Dette er SU sitt identifikasjonsnr. eller type nr. Om du var sikker på at pumpen som stoppet var en orginila pumpe, er det bare å referere til dette nr. Hvis ikke, må en nok gjøre et dybdesøk f.eks. på nettet...

halvor

Moderator: AdminPSTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.202 sekunder
Forumløsning av: Kunena