2100 ccm MGB motor fra MGOC
- Jan Emil Kristoffersen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
8 år 3 måneder dager siden #5595
av Jan Emil Kristoffersen
2100 ccm MGB motor fra MGOC opprettet av Jan Emil Kristoffersen
Selv om B-en går konge bra med Econotune topplokk og litt annet stæsj hender det jo at tanken om mer pulver melder seg.
Jeg ser at MG owners Club selger balanserte 2100 ccm B-motorer komplette, portet og balansert og med HS6 forgassere. Dette må vel være motorer som både er borret langt ut og litt til, og attpå til er stroket, med nylagde veiver eller kanskje eksentrisk slipte veivtapper og derved rådetapper med mindre diameter? (Som kanskje ikke er en god ide)
Er det noen som har kommentarer til, eller kunnskap/erfaring med disse MGOC motorene? Det er jo fristende å bare få en ferdig motorpakke på palle levert av UPS og skru den inn i en kjapp weekend jobb! Eller gjelder dessverre Caveat Emptor her og?
Mvh
Jan Emil
Jeg ser at MG owners Club selger balanserte 2100 ccm B-motorer komplette, portet og balansert og med HS6 forgassere. Dette må vel være motorer som både er borret langt ut og litt til, og attpå til er stroket, med nylagde veiver eller kanskje eksentrisk slipte veivtapper og derved rådetapper med mindre diameter? (Som kanskje ikke er en god ide)
Er det noen som har kommentarer til, eller kunnskap/erfaring med disse MGOC motorene? Det er jo fristende å bare få en ferdig motorpakke på palle levert av UPS og skru den inn i en kjapp weekend jobb! Eller gjelder dessverre Caveat Emptor her og?
Mvh
Jan Emil
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
8 år 3 måneder dager siden - 8 år 3 måneder dager siden #5602
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne 2100 ccm MGB motor fra MGOC
For en som har måtte kassere en 1998cc Osellimotor pga for tynne sylindervegger, sier jeg: GLEM DET!!! Jeg skal presisere at jeg ikke vet noe om motoren, men siden jeg ikke tok min Osellimotor i bruk innen reklamasjonsfristen på 3 måneder, får jeg ingenting tilbake av mine £2850,- SURT!!! Oselli vil jeg ikke ha noe med i fremtiden!!
Se forøvrig hvor liten anleggsflaten er mellom sylinder 1 og 2 samt 3 og 4 for topplokkspakningen på en 1950cc motor...!!!!
Se forøvrig min artikkel i MG Magasiner om innsetting av sylinderforinger....
Halvor
Se forøvrig hvor liten anleggsflaten er mellom sylinder 1 og 2 samt 3 og 4 for topplokkspakningen på en 1950cc motor...!!!!
Vedlegget ble ikke funnet
Se forøvrig min artikkel i MG Magasiner om innsetting av sylinderforinger....
Vedlegget ble ikke funnet
Halvor
Last edit: 8 år 3 måneder dager siden by Halvor Asland.
- Jan Emil Kristoffersen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
8 år 3 måneder dager siden #5603
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne 2100 ccm MGB motor fra MGOC
Trist å høre om den Oselli-motoren! Jeg ser at Peter Burgess anbefaler 1860 ccm som maks for en holdbar fast road motor, så det er kanskje veien å gå.
Jeg har en fin 18GG blokk, altså fem lagret men uten ventilutsparinger rundt sylindertoppene. Veiva ser også lovende ut her.Kanksje begynne å pusle med et selvbygg. Jeg har jo hørt andre historier enn din om variabel kvalitet på motorjobber fra England, også fra Ivor Searle kan det virke. Gjør man det selv er jo fordelen at man har full kontroll over kvalitet og kan bruke den tid som er nødvendig. Men spørsmålet da blir jo hvilket motor verksted man skal velge for maskinering, sliping, polering, sylinderboring her i Østlandsområdet. Karud og Møller & Larsen er jo historie.
Jeg har en fin 18GG blokk, altså fem lagret men uten ventilutsparinger rundt sylindertoppene. Veiva ser også lovende ut her.Kanksje begynne å pusle med et selvbygg. Jeg har jo hørt andre historier enn din om variabel kvalitet på motorjobber fra England, også fra Ivor Searle kan det virke. Gjør man det selv er jo fordelen at man har full kontroll over kvalitet og kan bruke den tid som er nødvendig. Men spørsmålet da blir jo hvilket motor verksted man skal velge for maskinering, sliping, polering, sylinderboring her i Østlandsområdet. Karud og Møller & Larsen er jo historie.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
8 år 3 måneder dager siden #5604
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne 2100 ccm MGB motor fra MGOC
he...he... Hadde praksis/sommerjobb hos Otto Karud i 1976???

- Tore Lie
- Besøkende
-
8 år 3 måneder dager siden #5608
av Tore Lie
Besvart av Tore Lie i emne 2100 ccm MGB motor fra MGOC
Kompressor?
- Jan Emil Kristoffersen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
8 år 3 måneder dager siden #5609
Besvart av Jan Emil Kristoffersen i emne 2100 ccm MGB motor fra MGOC
Et klart alternativ, men ville nok da uansett følt for å åpne motoren og se over stempler, lagre, kam mm.
Ser forresten ut som om Moss er utsolgt for tiden. Men kompressor ruler!
Ser forresten ut som om Moss er utsolgt for tiden. Men kompressor ruler!
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.219 sekunder