- Mottatte takk 2
Wire røket til panseret MG F
- Jostein Berg
- Emneforfatter
- Avlogget
- New Member
-
Less
Mer
11 måneder 3 uker dager siden - 11 måneder 3 uker dager siden #6422
av Jostein Berg
Wire røket til panseret MG F opprettet av Jostein Berg
Hei, og takk for at jeg fikk bli medlem! Forsøker å hjelpe faren min med følgende problem:
Wiren til koffertlokket røyk helt foran. Hva må jeg gjøre for å hjelpe ham å få opp panseret? Antar at dette er et litt hårsårt tema ettersom det muligens kan misbrukes, men har jo et stort behov for å finne ut av dette.
Når jeg ser opp fra undersiden ser jeg en sak der oppe som det går an å lage litt bevegelse i framover. Er et lite søkk i overkant på den der man kan feste ei løkke man stikker opp. Er jeg på sporet, eller er det umulig å åpne panseret når wiren først har gått av?
Jostein Berg
Wiren til koffertlokket røyk helt foran. Hva må jeg gjøre for å hjelpe ham å få opp panseret? Antar at dette er et litt hårsårt tema ettersom det muligens kan misbrukes, men har jo et stort behov for å finne ut av dette.
Når jeg ser opp fra undersiden ser jeg en sak der oppe som det går an å lage litt bevegelse i framover. Er et lite søkk i overkant på den der man kan feste ei løkke man stikker opp. Er jeg på sporet, eller er det umulig å åpne panseret når wiren først har gått av?
Jostein Berg
Last edit: 11 måneder 3 uker dager siden by Jostein Berg.
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- AdminPS
- Avlogget
- Administrator
-
Less
Mer
- Mottatte takk 0
11 måneder 2 dager dager siden #6423
av AdminPS
Besvart av AdminPS i emne Wire røket til panseret MG F
Denne er faktisk temmelig tricky. Har forsøkt å google problemet, men med lite hell. Folk på britiske forum er tilbakeholdne med å dele info om dette. Du kan legge et spørsmål og be om svar pr. epost.
- Jostein Berg
- Emneforfatter
- Avlogget
- New Member
-
Less
Mer
- Mottatte takk 2
11 måneder 2 dager dager siden #6424
av Jostein Berg
Besvart av Jostein Berg i emne Wire røket til panseret MG F
Takk for svar! Ja, det er noe nær håpløst. Forsøkte å melde meg inn på et forum der folk med lignende problemer hadde fått hjelp pr. PM, men ble nektet tillatelse til å lage konto. Har googlet til den store gullmedaljen. Alt i hele verden kan du få hjelp med å lære der, bortsett fra å få opp det koffertlokket.
- AdminPS
- Avlogget
- Administrator
-
Less
Mer
- Mottatte takk 0
11 måneder 2 dager dager siden #6425
av AdminPS
Jeg har kontaktet Jon Fredheim og bedt ham kontakte deg her. Det er ingen i klubben som kjenner mgf bedre enn han.
- AdminPS
- Avlogget
- Administrator
-
Less
Mer
- Mottatte takk 0
11 måneder 2 dager dager siden #6426
av AdminPS
Jon har svart meg slik:
Når det gjelder panserlåsen, er den så vidt mulig å rekke for en person med tynne armer nedenfra. Enden på låsearmen er såvidt synlig, så det er mulig med mye tålmodighet å lage en snareløkke å feste til denne til trekke i. Det kreves litt kraft fordi fjæren er hard, men går lettere hvis lokket presses ned for å avlaste låsen.
For egen regning kan jeg legge til: slik det ser ut på bilder, skal låsearmen beveges sidelengs, ikke nedover. Det gjør selvfølgelig det hele enda vanskeligere. Men det skal nok gå an....
Når det gjelder panserlåsen, er den så vidt mulig å rekke for en person med tynne armer nedenfra. Enden på låsearmen er såvidt synlig, så det er mulig med mye tålmodighet å lage en snareløkke å feste til denne til trekke i. Det kreves litt kraft fordi fjæren er hard, men går lettere hvis lokket presses ned for å avlaste låsen.
For egen regning kan jeg legge til: slik det ser ut på bilder, skal låsearmen beveges sidelengs, ikke nedover. Det gjør selvfølgelig det hele enda vanskeligere. Men det skal nok gå an....
- AdminPS
- Avlogget
- Administrator
-
Less
Mer
- Mottatte takk 0
11 måneder 2 dager dager siden - 11 måneder 2 dager dager siden #6427
av AdminPS
Når du lykkes med å åpne panseret, og erstatter kabelen, synes dette å være et godt råd som dukket opp på et forum:
The easiest way to have access if the cable breaks is to add another cable to the bonnet catch that hangs down in front ot the rad, tied to the cross member, no one knows it's there except you just put your arm up from beneath and pull, bonnet opens you could also then hide a key somewhere in the under bonnet area and you can retrieve the key and fob locked in the boot also works if the bonnet cable snaps as happened to me with a ham fisted MOT tester luckily I fitted an emergency cable a few years earlier
The easiest way to have access if the cable breaks is to add another cable to the bonnet catch that hangs down in front ot the rad, tied to the cross member, no one knows it's there except you just put your arm up from beneath and pull, bonnet opens you could also then hide a key somewhere in the under bonnet area and you can retrieve the key and fob locked in the boot also works if the bonnet cable snaps as happened to me with a ham fisted MOT tester luckily I fitted an emergency cable a few years earlier
Last edit: 11 måneder 2 dager dager siden by AdminPS. Grunn: Presisering
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.647 sekunder