Understellsbehandling
- Tore Lie
- Emneforfatter
- Besøkende
-
Hva er det klokeste å gjøre for at den skal holde seg like fin fremover? I tråden "Kjøpetips" for en tid tilbake ble oljebehandling foreslått. Det er så vidt jeg skjønner Lanolin som brukes.
Er det oljebehandling som gjelder nå, og hvem er i så fall flinkest til dette i Oslo-området eller på Østlandet?
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Jon Fredheim
- Besøkende
-
Tore Lie skrev: Min nyimporterte TF bærer preg av å ha bodd helt syd i Tyskland. Den er aldeles nydelig på undersiden, og uten understellsbehandling.
Hva er det klokeste å gjøre for at den skal holde seg like fin fremover? I tråden "Kjøpetips" for en tid tilbake ble oljebehandling foreslått. Det er så vidt jeg skjønner Lanolin som brukes.
Er det oljebehandling som gjelder nå, og hvem er i så fall flinkest til dette i Oslo-området eller på Østlandet?
Funderud Antirust er pionéren innen oljebehandling av understell.
- Bjørn Erik Johannessen
- Besøkende
-
www.antirust.no/lanolinolje/
Jeg fikk behandlet TF'en vår i høst,og betalte 2400,- for jobben her i Krs. Inkludert "fettlister" på hjulbuene.
Olja er organisk/miljøvennlig Lanolin. Fett fra ulla på sauen, og kryper inn overalt.
Har selv også brukt det i sjøvannsballasttanker på skip i sin tid, da gikk det under navnet Corolana, og var helt supert. Fortrenger fukt, så stålet trengte ikke å være tørt.

- Bjørn Erik Johannessen
- Besøkende
-
(hvis noen var i tvil) men olja ! :silly: :whistle:

- Tore Lie
- Emneforfatter
- Besøkende
-
Anbefales!
Som Bjørn Erik valgte også jeg å få lagt fettlister i hjulbuene. Det er et påfunn jeg har trua på!
Som NMGK-medlem fikk jeg dessuten noen hundrelapper i avslag.
- Steinar Braaten
- Besøkende
-
Noen sier det lukter sau av bilen etterpå, stemmer det?
Om det lukter en periode kan det kanskje kompenseres med å ha sauskinnsjakka på og sitte med et fårete smil om munnen mens man er i befolkede områder :whistle: :whistle: :whistle: