Bremser MGTF

• Bjørn Erik Johannessen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 2 uker dager siden #3205 av Bjørn Erik Johannessen
Bremser MGTF opprettet av Bjørn Erik Johannessen
Må skifte bremseklosser på min TF-2003. Er disse klossene en standard hylle vare her i Norge, - :whistle: eller er de unike MGRover type/fabrikat?

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

• Halvor Asland
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 2 uker dager siden - 11 år 2 uker dager siden #3206 av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Bremser MGTF
Hei Bjørn Erik

Jeg ville tro det var hyllevare...... Det Rover gjorde var å ta motor, gir samt forhjuloppheng fra en Rover 400 serie (tror jeg) og plasserte dette midtskips i MGF/TF. Rover hadde ikke mye penger på '90-tallet og tok derfor deler de allerede hadde i sortimentet. Derfor vil du finne ut at mange av delene fra deres personbiler også går igjen på MGF/TF, men

Sjekket alternativer og priser hos Rimmer:

www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID000305

Vedlegget ble ikke funnet

www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID000311

Jeg har SVÆRT god erfaring med Rimmer. Det eneste du trenger å gjøre, er å bestemme om du vil kjøpe på pris - les Aftermarket - eller på kvalitet - EBC, Brembo,.... Spør ikke meg hvorfor MG/Rover sine originale bremseklosser er dyrere enn EBC og Brembo.... Uansett - 3-4 dager senere ligger dette på postkontoret, eller UPS leverer på døra...

B)
Last edit: 11 år 2 uker dager siden by Halvor Asland.

• Steinar Braaten
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 2 uker dager siden - 11 år 2 uker dager siden #3207 av Steinar Braaten
Besvart av Steinar Braaten i emne Bremser MGTF
Bjørn Erik,

Støtter det Halvor skriver 100%. Bruk Rimmer, enkelt og greit.
Jeg har også kjempegod erfaring med disse og anbefaler Rimmer Bros. til alle som spør etter god leverandør i UK.

Om du kjøper EBC Green Stuff klosser så støver de mindre enn vanlige bremseklosser og felgene dine holder seg rene lengre.
Jeg har kjørt med Green Stuff i mange år (også på MGB`en) og er godt fornøyd med denne bremseklosstypen.

Hilsen
Steinar
Last edit: 11 år 2 uker dager siden by Steinar Braaten.

• Bjørn Erik Johannessen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 2 uker dager siden #3209 av Bjørn Erik Johannessen
Besvart av Bjørn Erik Johannessen i emne Bremser MGTF
Takk for svarene, - klosser kommer til Krs. morgen. Mekonomen hadde på lager. (burde vel ha sjekket litt før jeg gikk på forumet)
Ved EU kontrollen i høst var bremseskivene foran på grensen til å bli underkjent, så planen er å gjøre "stor bremsejobb" når sesongen er over. Med større diam. og nye klosser rund baut. I mellomtiden bare skifte klosser foran "for the time beeing". Skrapelyd ! :woohoo:
Jeg har ikke tenkt å bremse særlig mye, så superkvalitet vil jeg ikke koste på i denne omgang. (Har "green stuff" på B'en) Har til nå montert "Bilstein" dempere, "PiperCross" filter, "Daytona" potte og går nå og venter på "pakke" fra Mark Stacy med ecu-unit. - så bremser bør jeg nok antagelig ha . . . for dette tror jeg blir gøy ! :whistle:

• Halvor Asland
  • Besøkende
  • Besøkende
11 år 2 uker dager siden #3211 av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Bremser MGTF
Ja det er gøy med TF. :lol:

Rett før jeg dro i havet for 4 uker siden, kjørte jeg TF'en over fjellet til Bergen. Nydelig vær!! Jeg har fast parkeringsplass hjemme hos Truls S...

Tilbake gikk turen over Haukeli i enda bedre vær.... I motsetning til deg har jeg beholdt de originale harde støtdemperne. Det gir hardere gange og de fleste vil si en ukomfortabel opplevelse, men desto mer go-kart!!!! Kjørte for 2 dager siden fra Oslo til Are/KRS og hentet div ting inkl. hornene som jeg må få gjort opp for. Deretter ColorLine til Hirtshals og deretter 70 mil til Møn for å besøke min ex og gode venn - Hanna. På veien plukket jeg opp et originalt Churchill 18G703 Hydrogas pumpe som jeg har kjøpt. Nå trenger verken du eller jeg bruk av en slik pumpe, men mange andre kan jo ha behov...

Skal gå gjennom den og lakkere den opp... Uansett - det blir ikke flere av disse originale pumpene, selv om Jon F. har metoder for det meste...

Fortsatt god sommer Bjørn Erik!!

B)

• Bjørn Erik Johannessen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
10 år 7 måneder dager siden #3641 av Bjørn Erik Johannessen
Besvart av Bjørn Erik Johannessen i emne Bremser MGTF
Så har TF'en nesten gått i dvale for i år, og jobben med å bestille/skifte bremseskiver skal begynne. Det er bare i front skivene begynner å bli utslitt.
Har 16" hjul, og visstnok plass til større diam.på skivene. Har da lyst til å gå for større diam.
Spm.:
Må jeg også bytte kalippere ?
Bør/må jeg også skifte til samme diam. bak - :whistle: eller ?

Moderator: AdminPSSteinar BraatenTruls Sundt
Tid til å lage siden: 0.195 sekunder
Forumløsning av: Kunena