Vindu låst seg i lukket posisjon
- Hans Kristian Tangen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 3 måneder dager siden #2827
av Hans Kristian Tangen
Vindu låst seg i lukket posisjon opprettet av Hans Kristian Tangen
Hei
Vinduet på min mgf trophy har låst seg i lukket posisjon, altså helt oppe.
Hører et "klikk" fra motoren når jeg trykker på vindus åpneren. Samtidig når jeg trykker på vindusheis knappen med tenningen på, så slår ABS varsel lyset seg av.
Har tatt dør panelet av, men har ikke funnet ut av noe ennå...
Takker for svar!
Vinduet på min mgf trophy har låst seg i lukket posisjon, altså helt oppe.
Hører et "klikk" fra motoren når jeg trykker på vindus åpneren. Samtidig når jeg trykker på vindusheis knappen med tenningen på, så slår ABS varsel lyset seg av.
Har tatt dør panelet av, men har ikke funnet ut av noe ennå...
Takker for svar!
Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Halvor Asland
- Besøkende
-
11 år 3 måneder dager siden #2828
av Halvor Asland
Besvart av Halvor Asland i emne Vindu låst seg i lukket posisjon
Velkommen etter!
Vindusmekanismen har en endestopp. Denne er notorisk svak. På min TF låste også vinduet seg. Du må præve å finne stopperen og hjelpe vindusmekanismen over denne. Deretter må du bøye stopperen tilbake. Alternativt bør du kjøpe en forsterket en!!
mvh
halvor
Vindusmekanismen har en endestopp. Denne er notorisk svak. På min TF låste også vinduet seg. Du må præve å finne stopperen og hjelpe vindusmekanismen over denne. Deretter må du bøye stopperen tilbake. Alternativt bør du kjøpe en forsterket en!!
mvh
halvor
- Atle Grimstad
- Besøkende
-
11 år 3 måneder dager siden - 11 år 3 måneder dager siden #2829
av Atle Grimstad
Besvart av Atle Grimstad i emne Vindu låst seg i lukket posisjon
Jeg formoder at vinduet står litt for langt oppe. Det som jeg har vært ute for er at den øvre stopperen på vinduet har gått forbi stopperen på karrossetiet på vei opp, slik at vinduet blir blokkert på vei ned. Dette skyldes at stopperen på karrosseriet er skrudd fast med en skrue og løsner den, vrir denne stopperen seg ut av stlilling når vinduet er på vei opp og stopperen på vinduet går forbi stopperen i karrosseriet. Det er en relativt enkel jobb å fikse, av med dørpanelet, ut med vindushevermekanismen. Obs kil ruten eller få en til å holde den når vindusmekanismen er fjernet. Stopperen ligger ca 10-15 cm fra fremre kant av døren i de øvre hullet som er i den indre dørplaten. Det er litt kronglete å komme til da stopperen ligger på utsiden av ruten mot den ytre dørplaten. Løft ruten litt, løsne skruen i stopperen, vri den og senk ruten slik at stopperen på ruten går forbi. Monter stopperen på karrosserieti i rett stilling og fest skruen. Videre er det bare å montere vindushevemekanismen og dørpanelet.
Last edit: 11 år 3 måneder dager siden by Atle Grimstad.
- Hans Kristian Tangen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 3 måneder dager siden #2830
av Hans Kristian Tangen
Besvart av Hans Kristian Tangen i emne Vindu låst seg i lukket posisjon
Begynte å demontere. Tilslutt hadde eg løs motoren. Motoren vil ikke kjøre når jeg trykker på vindus knappen, kommer bare et klikk. Så trenger nok ny motor...Du har vel ikke en ekstra motor du Atle?
- Hans Kristian Tangen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
11 år 2 måneder dager siden #2902
av Hans Kristian Tangen
Besvart av Hans Kristian Tangen i emne Vindu låst seg i lukket posisjon
Skiftet visker motor. fungerer no:)
- Helge Odden
- Besøkende
-
11 år 2 måneder dager siden #2905
av Helge Odden
Besvart av Helge Odden i emne Vindu låst seg i lukket posisjon
Var faktisk inne på tanken om og kjøpe meg en MGF-TF men etter og ha sett alle de problemene dere har med så nye biler har jeg funnet ut at det beste er og holde seg til MGA og B, de er jo nogen lunne enkle og ha med og gjøre.
Hilsen Helge Odden
Hilsen Helge Odden
Moderator: AdminPS, Truls Sundt
Tid til å lage siden: 0.250 sekunder