Kjørelysrelle
- Per Erik Trulsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
Har problemer med kjørlyset, releet henger noen ganger. Kan ikke finne noe delenr i England ,kan jo gå over på relle kjøpt i Norge .
Men har ikke koblingssjema.
Per Erik

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.
- Jon Fredheim
- Besøkende
-
Problemet med at kjørelyset ikke slår seg av er ikke uvanlig hos Land Rover Freelander-eiere, så det er ikke usannsynlig at du har et rele av samme type. Der sitter releet innenfor dekselet til bryterne i rattstammen, og er koblet inn i lysbryterkretsen.
Det hjelper å knakke på releet eller slå tenningen av og på noen ganger for å få det til å "slippe", men for å bli kvitt problemet er det nødvendig å skifte releet.
- Jon Fredheim
- Besøkende
-
- Steinar Braaten
- Besøkende
-
Automatisk kjørelys tror jeg ikke har vært originalutstyr på MGF fra fabrikk, derfor finner du det neppe på noe koplingsskjema. Ditt rele er antakelig montert hos importøren i Norge.
Det stemmer nok det Jon, at det ikke har vært montert fra fabrikk.
På min 2004 modell er det ikke montert kjørelysautomatikk hverken fra fabrikk eller importør. Det samme gjaldt også en annen 2004 modell jeg hadde tidligere.
- Thomas Lønberg
- Besøkende
-
Steinar Braaten skrev: Det stemmer nok det Jon, at det ikke har vært montert fra fabrikk.
På min 2004 modell er det ikke montert kjørelysautomatikk hverken fra fabrikk eller importør. Det samme gjaldt også en annen 2004 modell jeg hadde tidligere.
Det samme gjelder min "tyske" 99 modell.
I Tyskland fikk man bot for å kjøre med tente lys på dagtid på den tiden. :blink:
- Per Erik Trulsen
- Emneforfatter
- Besøkende
-
Per Erik